Pàgina d'inici > Uncategorized > Anàlisi dels factors que determinen la qualitat a l’ensenyament secundari

Anàlisi dels factors que determinen la qualitat a l’ensenyament secundari

Advertisements
Etiquetes: ,
  1. Lluís C.
    05/08/2011 a les 12:11 pm

    És que ser professor és només vocacional? Això se demana Aparicio defensant la necessitat de pagar més als professors, enfront del mer augment de recursos que únicament dinamitza una part del sector privat i no millora la qualitat de l’educació.

    Però després hi ha l’alumne: a més baix nivell social, menys rendiment escolar. Però no des del principi, no als 3 anys, sinó que va en augment: com més temps s’ha passat a un ambient més intensament és forma part d’aquest i és reprodueixen les seves idiosincràsies. Com evitar-ho? Mesclant. Ara bé, lo que no se pot sacrificar és la homogeneïtat en quant a nivell de coneixement. Aquest és l’últim bastió, pot ser, fins i tot, en contra de la separació classista dels grups. Un cop els grups segons el rendiment estan fets, cal veure com ens ho fem per millorar els pitjors grups…

    I aquí intervé el professor, que ha de ser un bon professor (domini de la matèria, bon nivell general, versàtil en la practica docent…). La conclusió és que per als pitjors grups d’alumnes cal enviar els millors professors, i cal també reduir la mida dels grups, augmentant els professors sense reduir per això el seu sou i la seva preparació.

    A mi hem sembla un bon anàlisi i plantejament.

  2. Climent
    05/31/2011 a les 2:11 pm

    El text centra l’atenció en establir un criteri en base al qual avaluar la qualitat de l’ensenyament, és a partir d’aquest criteri que es proposa l’anàlisi d’aquells factors més influents. Aparicio fa una proposta interessant basada en la interdisciplinarietat per aconseguir una anàlisi complex i realista que contempli tot el ventall de factors que afecten a la qüestió.
    El text es basa en analitzar tres factors principals però els contextualitza i no obvia elements com les desigualtats socials o els interessos polítics i econòmics. Aquesta forma d’abordar el problema està en consonància amb el tipus d’anàlisi que proposa Mercè Izquierdo basant-se en els estudis CTS alegant que no es pot desvincular l’objecte d’anàlisi (la qualitat de l’educació en aquest cas) de tot el seu context (realitat educativa i context social).
    Una de les idees que a grosso modo podem extreure de l’article és la petita influència del factor recursos en comparació amb els factors alumnat i professorat que són amb diferència els més importants per a proporcionar un ensenyament de qualitat. Però segons la meva visió la idea més determinant del text parteix de la tesi d’Steinberg que diu que tant sols podrem solucionar les diferències educatives atacant la base causal d’aquestes diferències, les socials. Em sembla que la crida que fa el text va en la direcció de remarcar que canviant la societat canviarem l’educació, si bé és cert que a l’inversa aquest argument també és vàlid, sembla que Aparicio creu que el canvi social causarà una major repercusió que no pas un canvi educatiu. Certament crec en el poder de transformació que té l’ensenyament, però estic d’acord amb la idea que el text defensa, si una societat és capaç de resoldre les seves diferències de base, la repercussió es farà extensiva a tots els àmbits.
    En síntesi m’agrada la proposta d’Aparicio tot i que pugui semblar poc centrada en la proposta de solucions intraeducatives, crec que un canvi educatiu és difícil si no va precedit d’un canvi social que permeti una millor qualitat de vida en general.

  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: